شیوع بیماری قارچی در بین مردم روستایی در ایرانشهر

خبرگزاری هرانا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از شیوع بیماری قارچی (کچلی) در بین دانش آموزان روستای شمس آباد سرهنگ ایرانشهر خبر داد و گفت این بیماری واگیردار بوده و به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی رخ می دهد. از طرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت شیوع این بیماری تنها در بین دانش آموزان نبوده و تعدادی از اهالی روستا هم به این بیماری مبتلا شده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، محمد مهران امینی‌فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حدود ۱۰ روز پیش از شیوع بیماری قارچی (کچلی) بین دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در روستای شمس‌آباد سرهنگ ایرانشهر مطلع شدند و به محض اطمینان اقدامات لازم برای درمان این بیماری در بین دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت.

وی مدعی شد: پس از اطلاع کارشناسان بهداشت این دانشگاه، مرکز بهداشت در جریان قرار گرفته و کارگروهی به منظور حل این مشکل تشکیل شد. تمامی دانش‌آموزان و اهالی روستای شمس آباد و روستاهای اطراف آن مورد بررسی قرار گرفته و افراد مبتلا شناسایی و قرنطینه شده‌اند و دوره درمان مبتلایان بین یک هفته تا یک ماه است.

وی افزود: این بیماری واگیردار بوده و به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی رخ می دهد.

از طرفی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این باره گفت: همه افراد مبتلا به بیماری قارچی، دانش آموز نبوده و تعدادی از اهالی روستا هم به بیماری مبتلا شده‌اند.

علی نخعی همچنین مدعی شد: معاینه و توزیع دارو طریق مرکز بهداشت صورت گرفته و دانش‌آموزان مبتلا برای کنترل بیماری و عدم ابتلای باقی دانش‌آموزان به مدت یک هفته تعطیل شده‌اند.

وی افزود: به دلیل شرایط نامناسب بهداشت در این روستا و خطرات احتمالی، جلسات انجمن برگزار شده و آموزش‌های لازم از طریق مرکز بهداشت ایرانشهر به اهالی روستا منتقل شده است.

روستای شمس‌آباد سرهنگ در ۵ کیلومتری شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر