درگیری و خشونت در پی امر به معروف در ملایر

 تعدادی از شهروندان در ملایر با فردی که تحت عنوان “امر به معروف” به آنان معترض شده بود درگیر شدند. فرد مضروب شده طلبه حوزه علمیه بوده است. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.
Niloufar Imanian
https://zanoazadegy.blogspot.com
نیلوفر ایمانیان
http://donyayesolh.blogspot.com
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از فارس، عصر روز پنجشنبه ۳ مردادماه ۹۸، یک طلبه حوزه علمیه در ملایر در پی اعتراض به چند شهروند تحت عنوان “امر به معروف” و بروز درگیری و خشونت مضروب شده است.

بر اساس این گزارش پس از درگیری، حال عمومی معاون پژوهش مدرسه «سفیران ملایر» خوب است، اما اثر این ضرب و شتم بر بدن وی مانده است و در حال حاضر در منزل دوره نقاهت خود را سپری می کند.

لازم به یادآوری است کنشگران اجتماعی دخالت بی ضابطه شهروندان در امور و احوالات شخصی یکدیگر را تحت نام امر به معروف یک معضل دانسته و آن را موجب گسترش خشونت و ناامنی در جامعه می خوانند. پیشتر هم گزارشاتی از درگیری خشن شهروندان تحت عنوان مسئله امر به معروف منتشر شده بود.

نیمه شب پنجشنبه ۲۷ تیرماه نیز یک طلبه حوزه علمیه در مشکین دشت کرج در پی اعتراض به چند شهروند تحت عنوان “امر به معروف” و بروز درگیری و خشونت مضروب شده بود.

خردادماه امسال نیز دخالت یک زن درباره پوشش چند زن دیگر تحت عنوان امر به معروف موجب بروز درگیری مختصر خیابانی بین آنها در شهر خمام گیلان شد،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر