کلیپ صوتی و تصویری گرامیداشت روز جهانی بدون خشونت (۲ اکتبر) ترویج فرهنگ صلح


هدف از نامگذاری این روز به عنوان روز بدون خشونت، ترویج فرهنگ صلح، تسامح و تفاهم در سازمان های منطقه ای، سازمان های غیر دولتی و برخورد افراد است.
انواع خشونت: خشونت اجتماعی , خشونت روانی، کلامی , خشونت اقتصادی , خشونت جسمی , خشونت خانگی در تازه ترین رده بندی جهانی صورت گرفته در موسسه گالوپ، ایران از لحاظ معیار شاد بودن در رده پنجم کشورهایی قرار گرفت که بدترین وضع را دارد.
خشونت در عنوان شکنجه به عنوان یکی از موارد نقض حقوق بشر در نظر گرفته شده‌است و ماده پنج اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد آن را غیرقابل قبول و ممنوع اعلام کرد. از اعتراضات سال ۱۳۸۸ تا سایر اعتراضات صنفی معلمان، رانندگان، کارگران و مالباختگان موسسات مالی برخورد خشونت آمیز پلیس و بازداشت شماری از آنها و شکنجه های ناعادلانه، خشونت و شکنجه علیه معترضان خیابانی سال ۱۳۸۸ در زندان کهریزک و کشته شدن چند تن از آنها در زیر شکنجه بازجویانو نیز شکنجه غیرانسانی و ناحق مازیار ابراهیمی و ۵۷ نفر از زندانیان بازداشت شده در پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته ای، که اعتراضات مجامع بین المللی را نیز به همراه داشت، اینها تنها بخشی از نقض حقوق بشر نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کاری از گروه رسانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
تهیه و تدوین: آمن جهان بزرگی
نویسندگان: علی احمدی ملک – رسول عباسی زمان آبادی
گویندگان: ایراندخت کیا – آمن جهان بزرگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر