فائزه عبدی پور، به دادسرای اوین احضار شد

فائزه عبدی پور، درویش گنابادی و از اعضای شورای صنفی دانشجویان از طریق ابلاغیه ای که از طریق پیامک به دست وی رسیده، جهت اخذ آخرین دفاع به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین احضار شد. وی در تاریخ ۹ دی ماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۰ دی ماه همان سال از زندان اوین آزاد شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فائزه عبدی پور، فعال صنفی دانشجویان از احضار خود به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای مقدس تهران (اوین) خبر داد.
وی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود گفته است: “بعد از دو سال در قالب پیامکی برای دفاع آخر در دادسرا برای پرونده دی ماه ۹۶ ابلاغیه برایم صادر شده است، اتهامات: اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی، تبلیغ علیه نظام، تمرد نسبت به ماموران. آخرین دفاع من ۲۲ مهر است تا از آنجا تعیین شعبه‌ی دادگاه شوم. گفته‌ام که شرکت نمی‌کنم. دفاع از چه در کجا بکنم؟ دادگاه برای من مضحکه‌ی قدیمی جمهوری اسلامی است”.

فائزه عبدی پور، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دز تاریخ ۹ دی ماه سال ۹۶ به همراه همسرش محمد شریفی مقدم و تعدادی دیگر از دراویش گنابادی بازداشت شد و در تاریخ ۲۰ دی ماه از زندان اوین آزاد شده بود.

لازم به ذکر است در اسفندماه سال گذشته حکم محکومیت محمد شریفی مقدم، همسر خانم عبدی پور که در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم و در بهمن ماه ۹۶ بازداشت شده بو،د با توجه به عدم درخواست تجدیدنظر تایید و در زندان تهران بزرگ به وی ابلاغ شد. وی پیشتر به ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به برازجان و ۲ سال محرومیت‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر